بیرون رفتن میزبان برنامه فروردین سجاد مردانی

بیرون رفتن: میزبان برنامه فروردین سجاد مردانی برنامه خندوانه

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاست خارجی اجرای توافق هسته‌ای اولویت راهبردی مهم جهت امنیت دنیا است / موگرینی

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه آژانس تاکنون ۹ بار برجام را مورد تائید قرار داده، گفت: نظر اتحادیه اروپا این است که ادامه اجرای توافق هسته‌ای

اجرای توافق هسته‌ای اولویت راهبردی مهم جهت امنیت دنیا است / موگرینی

موگرینی: اجرای توافق هسته ای اولویت راهبردی مهم جهت امنیت دنیا است

عبارات مهم : اروپا

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه آژانس تاکنون ۹ بار برجام را مورد تائید قرار داده، گفت: نظر اتحادیه اروپا این است که ادامه اجرای توافق هسته ای اولویت راهبردی مهم جهت امنیت اروپا، منطقه و دنیا هست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا بعد از دیدار با رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در بروکسل، در نشست خبری یکسان با دفاع از برجام گفت: نظر اتحادیه اروپا این است که ادامه اجرای توافق هسته ای با ایران، اولویت راهبردی مهم جهت امنیت اروپا، منطقه و دنیا هست. بنابراین، خروج آمریکا از این توافق غیر سازنده خواهد بود.

اجرای توافق هسته‌ای اولویت راهبردی مهم جهت امنیت دنیا است / موگرینی

موگرینی با بیان اینکه دیدار با تیلرسون مؤید اهمیتی است که اتحادیه اروپا و آمریکا جهت شراکت و همکاری نزدیک خود قائلند، اظهار داشت: ما در این نشست راجع به کشور عزیزمان ایران و به خاص اجرای توافق هسته ای گفت وگو کردیم. من بار دیگر این نظر اتحادیه اروپا را مورد تائید قرار دادم که اجرای ادامه دار توافق با ایران، اولویت راهبردی مهم جهت امنیت اروپا و همچنین امنیت منطقه و دنیا است.

وی ادامه داد: راجع به این واقعیت نیز گفت وگو کردیم که پرسشها دیگری وجود دارد که باید بر سر آنها بحث و کنار یکدیگر با آنها مقابله کنیم، ولی این پرسشها در حیطه توافق هسته ای نیستند و به همین علت میل به داریم که خارج از چارچوب توافق به آنها پیگیری کنیم. اتحادیه اروپا میل به دارد بر مبنای ادامه اجرای توافق هسته ای به وسیله آمریکا، از نزدیک با آمریکا در خصوص این پرسشها همکاری داشته باشد.

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه آژانس تاکنون ۹ بار برجام را مورد تائید قرار داده، گفت: نظر اتحادیه اروپا این است که ادامه اجرای توافق هسته‌ای

مسئل سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: به این نتیجه رسیدیم که توافق هسته ای منحصرا راجع به پرسشها هسته ای بوده است که به چهارده سال قبل باز می گردد. بنابراین، اکنون برچیدن توافق بر سر پرسشها هسته ای که موثر بوده و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز ۹ بار این عنوان را تأیید کرده هست، باعث نمی شود ما جهت بحث راجع به پرسشها دیگر در خصوص این کشور (ایران) در موضع بهتری قرار داشته باشیم.

موگرینی همچنین گفت که در این دیدار راجع به اوضاع سوریه مشورت کرده اند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا علاوه براین، بعد از دیدار با ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در بروکسل،گفت: همان طور که می دانید یکی از مباحث مورد اختلاف ما (اتحادیه اروپا و آمریکا) توافق هسته ای با کشور عزیزمان ایران بود. اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن به صراحت بیان کردند که جهت ما این توافق یک اولویت راهبردی است که جهت امنیت ما اهمیت دارد.

اجرای توافق هسته‌ای اولویت راهبردی مهم جهت امنیت دنیا است / موگرینی

توافقی هسته ای که کار می کند و ۹ بار به وسیله آژانس بین المللی انرژی اتمی تائید شده است هست، باید حفظ شود به خصوص با توجه به اینکه ما با یک بحران اشاعه هسته ای دیگر روبرو هستیم که در شرق دور (کره شمالی) وجود دارد. این عنوان (برجام) جهت اعتبار مذاکرات و (اعتبار) توافقنامه های بین المللی بسیار حائز اهمیت هست. از نظر من این پیام، بلند و واضح در واشنگتن شنیده شد. امروز ما درخصوص تعهد به ماندن و تبعیت کردن از توافق در موقعیت بهتری قرار داریم و باید با یکدیگر نیز همکاری کنیم تا کشور عزیزمان ایران همچنان به توافق پایبند و متعهد بماند. چیزی که کار یکسان ما است و باید انجام شود.

واژه های کلیدی: اروپا | امنیت | ایران | توافق | آمریکا | اخبار سیاست خارجی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار